-->
الأخبار العالمية نيوز الأخبار العالمية نيوز
recent

آخر الأخبار

recent
recent
جاري التحميل ...
recent

تزايد فى انتهاكات لحقوق الإنسان بعد انسحاب قوات حفتر



كتب : د. وائل الغرباوى

اصبحت ليبيا مثلها مثل باقى الدول التى تعانى من النزاعات والصراعات الداخلية وقد سائت الامور اكثر بسبب التدخل التركى فى الشؤون الليبية.
وقالت ستيفاني وليامز، الممثلة الخاصة للأمين العام بالإنابة، إن الانتهاكات الخطيرة لحقوق الإنسان والقانون الدولي الإنساني تواصلت في ليبيا وسط إفلات كامل وتام من العقاب.
وجاء ذلك في كلمتها أمام مجلس حقوق الإنسان  حيث عرضت تقرير حالة حقوق الإنسان في ليبيا في الفترة من يناير الى ديسمبر 2019، الذي يسلط الضوء على ستة مجالات ذات أولوية، وهي:

حماية المدنيين في النزاع المسلح، ولا سيما أثر ذلك على النساء والأطفال؛ وحالة المهاجرين واللاجئين؛ والحق في حرية الرأي والحق في حرية التعبير؛ وإقامة العدل؛ والدعم المقدم لضحايا انتهاكات حقوق الإنسان.

وأوضحت وليامز أن "معاناة المدنيين تستمر أكثر من غيرهم، حيث يحتاج مليون شخص الآن إلى نوع من أنواع المساعدة الإنسانية، بما في ذلك 400 ألف ليبي من النازحين، إلى جانب 654 ألفا من المهاجرين واللاجئين وطالبي اللجوء.

وقد وثقت البعثة ما لا يقل عن 131 إصابة في صفوف المدنيين (64 حالة وفاة و67 إصابة بجروح)، في الفترة من 1  يناير إلى 31 مارس 2020.

وزادت الإصابات في صفوف المدنيين على نحو كبير، في الفترة ما بين 1 أبريل الى11 يونيو، حيث بلغ عدد الخسائر التي وثقتها البعة 250 شخصاً، بما في ذلك مقتل 82 مدنياً وإصابة 168 آخرين.

واكدت منظمة الصحة العالمية ان هناك ما لا يقل عن 21 اعتداءً على المرافق الطبية وسيارات الإسعاف والعاملين في المجال الطبي، وذلك في أحد أكثر مظاهر هذا النزاع الجاري ترويعا. خلال عام 2020
Written by:Dr Wael Adel Al-Gharabawi, President of the Forum on Art and Poetry, Ambassador of International Peace and Human Rights.
 An increase in human rights violations after the withdrawal of Haftar's forces.

 Libya is like the rest of the countries that suffer from internal conflicts and conflicts. Things got worse due to the Turkish interference in Libyan affairs.
 Stephanie Williams, Acting Special Representative of the Secretary-General, said that serious violations of human rights and international humanitarian law continued in Libya amid complete and total impunity.
 This came in her speech before the Human Rights Council, where she presented the report on the human rights situation in Libya from January to December 2019, which highlights six priority areas, namely:

 Protect civilians in armed conflict, particularly its impact on women and children;  The situation of migrants and refugees;  The right to freedom of opinion and the right to freedom of expression;  Administration of justice;  Support provided to victims of human rights violations.

 "The suffering of civilians continues more than others, as one million people now need some form of humanitarian assistance, including 400,000 displaced Libyans, as well as 654,000 migrants, refugees and asylum seekers," Williams said.

 The mission documented at least 131 civilian casualties (64 deaths and 67 injuries), between January 1 and March 31, 2020.

 Civilian casualties increased dramatically from April 1 to June 11, with the number of losses documented by the police force reaching 250, including the killing of 82 civilians and the injury of 168 others.

 The World Health Organization confirmed that there were at least 21 attacks on medical facilities, ambulances and medical workers, in one of the most terrible manifestations of this ongoing conflict.  During 2020

عن الكاتب

alalmytnywza

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

الأخبار العالمية نيوز

2019